Category Archives: Odchudzanie

KARNITYNA UTRATA TKANKI TŁUSZCZOWEJ – MITY l ZAGROŻENIA?

Czasami pewne związki chemiczne są tak niezbędne do poprawnego funkcjonowania organizmu, że przyjmowanie ich w odpowiedniej ilości nie ma prawa źle wpływać na nasze zdrowie. Dobrym tego przykładem jest kreatyna oraz wpływ, jaki ma poprawna suplementacja tego białka, nie tylko na masę mięśniową i siłę, ale także na gęstość tkanki kostnej, prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego oraz innych kluczowych procesów chemicznych.

Read More

MELATONINA l SEROTONINA WSPOMAGAJĄ UTRATĘ WAGI ORAZ ZWIĘKSZAJĄ ILOŚĆ BRUNATNEJ TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Wystarczy wspomnieć o melatoninie czy serotoninie, a większość ludzi od razu pomyśli o śnie i ludziach z depresją. Te dwa metabolity aminokwasu tryptofanu są zaangażowane w szereg ścieżek neuroregulatorów, które utrzymują normalne, zazwyczaj optymalne funkcje. Wielu ludzi słyszało o związku między pomijaniem snu, spaniem zbyt długo czy zbyt krótko a otyłością. Pewne środki antydepresyjne są związane z utratą wagi –

Read More

Witamina D zmniejsza stany zapalne związane z otyłością

Witamina D jest biosyntezowana w organizmie człowieka w reakcji na promienie słoneczne. Można ją również dostarczać za pomocą diety, spożywając produkty takie jak tłuste ryby, grzyby oraz suplementy. Niski poziom witaminy D może prowadzić do pogorszenia stanu kości, osłabienia mięśni, niedoboru hormonów płciowych, niskiej wydolności tlenowej oraz zwiększonego wskaźnika BMI (stosunek wagi ciała do wzrostu). Z przeglądu literatury przeprowadzonego przez

Read More

Spożycie białka a chudnięcie

Utrata wagi nie jest łatwa dla kulturystów, ponieważ tracąc kilogramy, muszą utrzymać masę mięśniową i wysoką zdolność wydajnościową. Podsumowanie przeglądu literatury autorstwa Stuarta Phillipsa z Uniwersytetu McMaster w Kanadzie zaowocowało stwierdzeniem, że wysokie spożycie białka jest najlepsze dla chcących schudnąć sportowców. Phillips ostrzega jednak, że zwiększone spożycie białka odbywa się zazwyczaj kosztem węglowodanów. Sportowcy używają węglowodanów jako paliwa prawie wyłącz­nie

Read More

Białka serwatkowe zmniejszają apetyt lepiej niż białko sojowe

Poprzez dodanie do posiłku wysokobiałkowego składnika zmniejsza się apetyt i tym samym mniej się zjada. Irańskie badania dowiodły, że spożywanie 65 g białka serwatkowego trzydzieści minut przed posiłkiem było bardziej efektywne niż spożywanie 60 g białka sojowego i poskutkowało zmniejszeniem apetytu, łącznej sumy spożycia kalorii, redukcją wskaźnika masy ciała i obwodu w pasie. Badania pokazały, że przyjmowanie białka przed posiłkiem

Read More

Spalacze tłuszczu

Spalacze tłuszczu to kategoria suplementów diety z którymi najczęściej wiążemy bardzo duże oczekiwania oraz dążymy do maksymalnego wykorzystania ich potencjału. Produkty o takiej charakterystyce skierowane są do osób w każdym wieku, prowadzących różny tryb życia, zarówno tak sportowy, jak i nieco mniej energetyczny. Łączy nas jednak wspólny cel jakim jest utrata zbędnych kilogramów w sposób łatwy, skuteczny i co najważniejsze

Read More

Pość co drugi dzień, łatwiej zgubisz zbędne kilogramy

Udana redukcja wagi wymaga deficytu kalorycznego, wynikającego z obniżonej ilości przyjmowanego pożywienia i zwiększenia wydatkowania kalorycznego o 300 kalorii dziennie. Wiele osób ma problem z utrzymaniem takiego reżimu treningowego, więc odchudzający się bardzo szybko odzyskują utracone kilogramy. Pomóc mogą różne sztuczki, dzięki którym można zmniejszyć obciążenia fizyczne i psychiczne odczuwane podczas diety. Naukowcy z University of Illinois pod przewodnictwem Kristy Varady

Read More