Udana redukcja wagi wymaga deficytu kalorycznego, wynikającego z obniżonej ilości przyjmowanego pożywienia i zwiększenia wydatkowania kalorycznego o 300 kalorii dziennie. Wiele osób ma problem z utrzymaniem takiego reżimu treningowego, więc odchudzający się bardzo szybko odzyskują utracone kilogramy. Pomóc mogą różne sztuczki, dzięki którym można zmniejszyć obciążenia fizyczne i psychiczne odczuwane podczas diety. Naukowcy z University of Illinois pod przewodnictwem Kristy Varady wykazali, że stosowanie co drugi dzień postu (spożywane posiłki powinny zapewnić nie więcej niż 25% dziennego zapotrzebowania kalorycznego) powoduje utratę wagi zarówno u osób otyłych, jak i szczupłych. W ciągu 12 tygodni utrzymywania takiego reżimu dietetycznego ochotnicy stracili średnio ponad 5,5 kg, zmniejszając masę tłuszczową o przeszło 4 kg i nie tracąc nic z suchej masy mięśniowej. Ponadto u badanych obniżeniu uległa ilość markerów ryzyka chorób układu krążenia, takich jak poziom trójglicerydów, cholesterolu LDL oraz białek C-reaktywnych (znaczniki stanu zapalnego). Naprzemienne stosowanie postu stanowi dość łatwą metodę obniżenia wagi, gdyż umożliwia co drugi dzień przyjmowanie pokarmów na normalnym poziomie. Więcej ciekawych porad zamieszczonych jest na portalu http://forum-sportowe.pl/forum/7-od%C5%BCywki-i-suplementy/

Żródło: „Nutrition Journal” 2013, 12:146