Category Archives: Porady

MELATONINA l SEROTONINA WSPOMAGAJĄ UTRATĘ WAGI ORAZ ZWIĘKSZAJĄ ILOŚĆ BRUNATNEJ TKANKI TŁUSZCZOWEJ

Wystarczy wspomnieć o melatoninie czy serotoninie, a większość ludzi od razu pomyśli o śnie i ludziach z depresją. Te dwa metabolity aminokwasu tryptofanu są zaangażowane w szereg ścieżek neuroregulatorów, które utrzymują normalne, zazwyczaj optymalne funkcje. Wielu ludzi słyszało o związku między pomijaniem snu, spaniem zbyt długo czy zbyt krótko a otyłością. Pewne środki antydepresyjne są związane z utratą wagi –

Read More

RESWERATROL – aktywator brązowego tłuszczu

Od niepamiętnych czasów wino było nie tylko napojem, który był elementem każdego święta, czy też bezpieczną alternatywą niekoniecznie sprawdzonej wody o wątpliwej czystości. Prawda jest taka, że etanol (popularnie nazywany alkoholem) wciąż jest składnikiem wielu leków, a także innych „medykamentów” – popularnie nazywanych „drinami”. W każdym razie wino przedstawia się jako takie, które zawiera szereg substancji mogących gwarantować zdrowie i

Read More

Spożycie białka a chudnięcie

Utrata wagi nie jest łatwa dla kulturystów, ponieważ tracąc kilogramy, muszą utrzymać masę mięśniową i wysoką zdolność wydajnościową. Podsumowanie przeglądu literatury autorstwa Stuarta Phillipsa z Uniwersytetu McMaster w Kanadzie zaowocowało stwierdzeniem, że wysokie spożycie białka jest najlepsze dla chcących schudnąć sportowców. Phillips ostrzega jednak, że zwiększone spożycie białka odbywa się zazwyczaj kosztem węglowodanów. Sportowcy używają węglowodanów jako paliwa prawie wyłącz­nie

Read More

Białka serwatkowe zmniejszają apetyt lepiej niż białko sojowe

Poprzez dodanie do posiłku wysokobiałkowego składnika zmniejsza się apetyt i tym samym mniej się zjada. Irańskie badania dowiodły, że spożywanie 65 g białka serwatkowego trzydzieści minut przed posiłkiem było bardziej efektywne niż spożywanie 60 g białka sojowego i poskutkowało zmniejszeniem apetytu, łącznej sumy spożycia kalorii, redukcją wskaźnika masy ciała i obwodu w pasie. Badania pokazały, że przyjmowanie białka przed posiłkiem

Read More